Používáme cookies
Nezbytné cookies jsou nepostradatelné pro správné fungování našich stránek, a proto je nelze deaktivovat a pro jejich používání není zapotřebí vašeho souhlasu.

Pokud nám udělíte souhlas, budeme používat i cookies pro analýzu provozu a návštěvnosti a cookies pro personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat využívání těchto dalších druhů cookies můžete v Nastavení cookies.

Informace o užívání našich stránek také sdílíme s našimi reklamními a analytickými partnery.

Pro více informací klikněte zde.
Souhlasím s používáním všech cookies Chci jen nezbytné cookies Nastavení cookies

Jako na houpačce. Letos zahradničíme ve velkém stylu, loni jsme víc na zahradách relaxovali, ukazují údaje hypermarketů Globus

Letos vzali Češi práci na zahradách do rukou ve velkém, významně roste prodej zahradního nářadí a techniky. Zato loni před létem bylo v kurzu spíše relaxační vybavení jako zahradní vířivky nebo dětské venkovní prolézačky. „Za 25 let, co je Globus v Česku, jsou uplynulé dva roky z hlediska prodejů a trendů v nepotravinovém zboží nevýjimečnější. Nikdy se nestalo, aby skokově zájem o konkrétní zboží takto narůstal, anebo naopak padal,“ poukazuje Monika Růžičková, ředitelka non-food sortimentu Globusu.

Ukazuje se, že Češi definitivně propadli práci na svých zahradách. „Zákazníci v roce 2020 nakoupili o 15 % víc nářadí na zahradu než rok předchozí, ale letos už je to dokonce o 31 % víc než loni. Na této kategorii je nejvíce viditelná změna v životním stylu lidí,“ vysvětluje Monika Růžičková z Globusu. Nejprodávanější ze zahradního nářadí jsou výrobky Fiskars. 

Šňůry už jsou přežitek

Lidé se jali pořizovat také nové akumulátorové stroje na úpravu zahrad. „Kritériem je nyní tichost přístroje a ani tahat za sebou šňůru do elektriky, není komfortní. Oproti minulému roku se zvýšil prodej akumulátorové zahradní techniky téměř o 20 %,“ říká Monika Růžičková. Poukazuje na to, že jsou akumulátorové stroje nepoměrně lehčí než tradiční benzínové.

Loni byly jiné hity

Chladné jarní počasí ale zamíchalo kartami dalším sortimentem. Chuť pořídit si nafukovací bazén mají lidé až nyní, kdy teploty šplhají nad dvacítku. Velkým trendem byly tyto bazény od roku 2018 do roku 2020, kdy každý rok zájem rostl dvouciferným číslem a kdo neměl na zahradě bazén, byl možná v menšině. Loni byly už fenoménem dokonce zahradní vířivé vany. „V minulém roce se zákazníci výrazně zaměřili na ještě větší komfort, například jsme prodali dvojnásobné množství nafukovacích vířivek než v roce 2019,“ říká Monika Růžičková. Podle ní si lidé kvůli dlouhému chladnému jaru pořizují tepelná čerpadla pro ohřev bazénové vody.

Minulé roky hleděli lidé také na zabavení dětí. „Rekordní nárůst zájmu o herní prvky na zahradu byl loni, kdy se prodalo o polovinu víc skluzavek, o třetinu víc pískovišť a o 27 % domečků v porovnání s rokem předchozím,“ vysvětluje trend Monika Růžičková. Podle ní ale úspěšnost herních prvků na zahrady nemusí jen tak skončit. Mnoho lidí si je pořizuje také na chaty, kde nyní tráví více času. Stejné je to se zahradním nábytkem, o který je enormní zájem několik let po sobě. Nicméně se mění trend, z čeho je nábytek vyroben. Zákazníci Globusu v současné době preferují nábytek z tahokovu, který je stabilní a vydrží mnoho let bez poškození.

Plavky a kufry? To se uvidí…

Sortiment, který covid poznamenal snad nejvíce, jsou plavky a cestovní kufry. O plavky byl loni nižší zájem o 36 % a o cestovní kufry dokonce o 50 %. „Letní sezóna je na svém začátku a předpokládáme, že bude o toto zboží větší zájem než loni, ale ani zdaleka se nebude blížit rokům před koronou. Oproti jiným rokům letos zákazníci nově poptávají víc skořepinové kufry ve velikosti kabinového nebo velkého rodinného zavazadla,“ uzavírá Monika Růžičková, ředitelka sortimentu non-food Globusu.