5 potravin, které na jaře dodají tělu energii

10.03.2021 | 6 minut čtení
Jak zvítězit nad jarní únavou 5 potravin, které na jaře dodají tělu energii

Na začátku jara se mnozí z nás cítí oslabení a bez energie. Po dlouhé zimě, kdy většinu času trávíme v uzavřených prostorách a snažíme se vyhnout nemocem, zkrátka trochu cítíme přirozenou jarní únavu. Jak posílit organismus? Zkuste do jídelníčku zařadit potraviny, které s únavou zatočí.

Ovesné vločky

Oves je bohatým zdrojem sacharidů, které tělu snadno dodají potřebnou dávku energie a pomůžou mu vyrovnat se s chronickou únavou. Oves zároveň obsahuje řadu minerálů a vitaminů, například vápník, draslík, hořčík, vitamin E a B, a také vlákninu. Přispívá tak k lepší koncentraci, působí příznivě na nervovou soustavu, má mírné antidepresivní účinky a stabilizuje hladinu cukru v krvi. K snídani jsou ideální ovesné vločky, ze kterých lze připravit třeba kaši – na sladko i na slano.

TIP:

Vyzkoušejte náš recept na bezlepkovou slanou ovesnou kaši.

Mandle

S únavou dokáže zatočit i pouhá hrstka mandlí ke svačině. Mandle totiž obsahují všechny potřebné živiny – jsou bohatým zdrojem vápníku, fosforu, hořčíku, draslíku i železa. Díky vysokému obsahu bílkovin se hodí i pro sportovce, protože dodávají pevnost svalům.

Účinně působí proti stresu a úzkostem a snižují hladinu cholesterolu v krvi.

Brokolice

Brokolice patří mezi tzv. superpotraviny. Považuje se za bohatý zdroj koenzymu Q10, což je látka, která hraje klíčovou roli v produkci energie. Nedostatek tohoto antioxidantu v organismu se totiž může projevit sníženou výkonností a únavou. Kromě toho patří brokolice k důležitým zdrojům vitaminů A a C, beta-karotenu, vápníku, draslíků a vlákniny.

Nejzdravější je v syrovém stavu, ale pokud z ní potřebujete dostat co nejvíce živin i po uvaření, dejte přednost její přípravě v páře.

Banány

Skvělým bojovníkem proti únavě jsou i banány, které okamžitě dodají tělu energii a zlepší vaši schopnost soustředění díky obsahu přírodního cukru. K tomu chrání před rakovinou ledvin, řídnutím kostí a cukrovkou.

Banány se podílejí i na snižování krevního tlaku, podporují okysličování krve a přispívají k celkovému pocitu pohody. Jsou zásobárnou draslíku a minerálních látek důležitých pro správnou funkci svalů a nervů.

Pozor ale na nezralé banány – bývají hůře stravitelné a způsobují plynatost.

Hořká čokoláda

Dobrá zpráva pro všechny milovníky čokolády – i tato oblíbená pochoutka může zmírnit pocity únavy. Je však třeba dívat se v regálech spíše po čokoládě s podílem kakaa vyšším než 60 %. Kakao obsahuje menší množství kofeinu, který společně s obsahem sacharidů také přispívá k větší výkonnosti. Hořká čokoláda zároveň obsahuje velké množství vlákniny a antioxidantů, a proto má pozitivní vliv na zdraví srdce, krevní tlak a kognitivní funkce.

TIP:

Vyzkoušejte rychlý recept na zelené smoothie pro posílení vitality a energie či oranžové smoothie na posílení imunity. Všechny ingredience pro dávku plnou vitaminů naleznete v oddělení Zdravého světa.

Kategorie:

Zdravý svět

Akční letáky a katalogy

Prohlédněte si aktuální akční nabídku.

Prohlédnout akční letáky