Celiaci a lidé s intolerancí laktózy udělají měsíčně tisíce nákupů v rámci oddělení Zdravý svět hypermarketů Globus. Vítají, že široká nabídka potravin pro jejich speciální jídelníčky je zde soustředěna na jednom místě. V tomto oddělení se potkávají také s obrovskou a stále rostoucí skupinou takzvaných „flexitariánů“. To jsou strávníci, které většinou nesouží konkrétní potravinová intolerance, ale vědomě si vybírají hodnotné potraviny ověřeného rostlinného původu. „Prodej alternativních potravin stoupá, protože zákazníci o své stravě víc přemýšlejí. Na začátku roku tento trend vždy zesílí. Chodí k nám nakupovat mladá generace flexitariánů, která je v gastronomii kreativní a jejich cílem je nakombinovat kvalitní potraviny tak, aby si pochutnali, zasytili se, ale to vše s minimálním množstvím masa v jídelníčku. A nelze opomenout, že nemalé množství zákazníků ve věku od 40 let výš také obsah stravy řeší víc než dřív. Zařazují do jídelníčku běžně potraviny se sníženým obsahem cukru či laktózy, aby jej odlehčili,“ řekla Aneta Turnovská, tisková mluvčí Globus.
Data těchto hypermarketů vypovídají, že trendově se výrazně daří biopotravinám, kvalitním „bio komoditám“, potravinám se sníženým obsahem laktózy či rostlinným chlazeným produktům.
Češi rádi zkouší novinky
To, co zákazníky do sekcí Zdravý svět také táhne, je neustálé zařazování zajímavých novinek. „Z těch posledních můžeme uvést třeba kukuřičné křupky s příchutí slaný karamel, veganskou pizzu Feliciana s příchutí goudy, hotová jídla, polévky bez lepku Expres menu, Mix-it müsli nebo Čekankové sladidlo pod značkou Globus,“ řekla Aneta Turnovská. Podle ní má některé z alternativních potravin hypermarket od dodavatelů v nabídce dokonce exkluzivně.
Mezi novinky Zdravého světa v Globusu patří také Sušení červíci s příchutí parmezánu. „Ze strany nemalé skupiny zákazníků již delší dobu sledujeme poptávku po potravinách z hmyzu. Proto jsme se rozhodli jim vyjít vstříc a otestovat, jaký o ně bude skutečný zájem. Tento typ potravin naleznou vždy výlučně v sekcích Zdravý svět, kde je i zákazníci mohou očekávat, protože si jdou pro alternativní jídlo s vysokým obsahem proteinu. V případě, že se zájem o tyto produkty potvrdí, zamýšlíme pro tyto zákazníky nabídku hmyzích potravin postupně rozšířit,“ doplnila Aneta Turnovská.